Kabels 
Overige Producten 
Account  

Retourneren & ruilen

Toch niet het juiste product besteld? Of bent u niet tevreden over uw product? Dan kunt u het natuurlijk zonder probleem retourneren. Daarbij geldt:

  •  

    Een aanvraag voor een retourformulier wordt tijdens kantooruren op dezelfde dag al beantwoord.

  •  

    Is uw product stuk of heeft u het verkeerde product ontvangen? Dan vergoeden wij de kosten voor de retourzending voor 100%. U kunt uw product zonder opgaaf van reden retourneren.

  •  

    Wilt u een ander product? Dan ontvangt u het tegoed in uw account zodat u zelf een ander product kunt bestellen.

  •  

    Als u geen ander product wilt, dan betalen wij zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, aan u terug.

 
 
  • Wanneer kan ik een product retourneren?

    Wanneer kan ik een product retourneren?
    Vanaf de dag dat u een product ontvangt heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Wilt u het product retourneren? Lees dan onze voorwaarden.

    U heeft 14 dagen de tijd om te beslissen of het product aan uw eisen voldoet. Weet u nog niet zeker of u het product wilt houden? Laat het dan in de originele verpakking zitten. Moet u het product uitpakken om dit te beoordelen? Doe dit dan slechts voor zover dat nodig is om te beoordelen of het product voldoet aan uw eisen. Zorg ervoor dat het product in originele staat blijft en gebruik het product niet. In het geval van aangebroken, incomplete of beschadigde producten, of producten die duidelijk gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht voor de daardoor ontstane waardevermindering aan u door te berekenen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100% van het aankoopbedrag. Is de verpakking beschadigd? Dan kunnen wij ervoor kiezen het product slechts gedeeltelijk te vergoeden. Schrijf in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak er geen stickers of plakband op.

    Als u het product wilt terugsturen kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van het product een retourformulier aanvragen. U heeft vervolgens 14 dagen om het product terug te sturen. Verpak uw retour te zenden producten goed beschermd in een stevige doos om beschadiging tijdens transport te voorkomen. U draagt zelf namelijk het risico voor de retourzending. Wilt u geen risico lopen dat uw product zoek raakt? Verzend het pakket dan aangetekend en bewaar uw verzendbewijs. Zo kunt u een eventuele vermissing van uw product claimen bij de bezorgservice.

    Sommige producten vallen onder de uitzonderingen:
    Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk);
    Software waarvan de verzegeling is verbroken;
    Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen;
    Producten anders gekocht dan direct bij Allekabels.nl (bijvoorbeeld via Bol.com, deze kunnen via Bol.com geretourneerd worden);
    Producten die vallen onder de uitzonderingen genoemd in artikel 10 van de Algemene Voorwaarden. Zoals bijvoorbeeld producten die wegens hygiënische redenen verzegeld worden verkocht en niet geretourneerd kunnen worden indien de verzegeling is doorbroken: zoals; in-ear-headsets, scheerapparaten etc. Maar ook verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

    Waardevermindering
    Producten die gebruikt, beschadigd, of zonder verpakking retour gezonden worden, zijn wij genoodzaakt waardevermindering in rekening te brengen. Deze waardevermindering kunnen wij echter pas bepalen nadat u het artikel retour heeft gezonden.

    Verzegelde producten
    Cd's, dvd's en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarbij de inhoud gemakkelijk kan worden gekopieerd zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloed, zijn vaak verzegeld. Zodra u deze verzegeling verbreekt, verliest u het retourrecht. Het product wordt dan niet meer retour genomen.

    Twijfelt u of u een product retour mag sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat we dit samen kunnen beoordelen.

    Praktijkvoorbeelden
    U bestelt een product en haalt het uit de verpakking om te bekijken of het aan uw wensen voldoet. Wanneer u de verpakking opent en/of beschadigt terwijl dat niet noodzakelijk is om te bepalen of het product voldoet aan uw verwachtingen, bestaat de kans dat wij de daardoor ontstane waardevermindering aan u moeten door berekenen. Deze kan oplopen tot 100% van het aankoopbedrag. Door de foto van het product te bekijken en de productinformatie die wij verstrekken goed te lezen, kunt u meestal bepalen of het product wel of niet geschikt is. Daarnaast kunt u tijdens kantooruren altijd vragen stellen aan onze technische dienst.
    U installeert of monteert het product maar na enkele dagen is de kwaliteit niet wat u ervan verwacht had. Omdat het product in gebruik genomen is, kunnen wij de waardevermindering bij u in rekening brengen.

    Terugbetaling
    Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt

  • Stappenplan retourneren

    Stappenplan retourneren
    Wilt u een product retourneren? Dan kan je ons stappenplan voor retourneren volgen. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt.

    Retourschema

    Bent u tevreden over het product?
    Daar zijn we blij mee!
    Dat is jammer!
    Dat is vervelend! Wij vergoeden de kosten voor de retourzending uiteraard voor 100%. Neem contact met ons op.
    Is het product onaangebroken, compleet, onbeschadigd en ongebruikt?
    Dat is mooi!
    Uiteraard mag u het artikel retourneren. We kunnen echter niet overgaan tot volledige vergoeding. Neem contact met ons op.
    Heeft u het product op Allekabels.nl besteld?
    Dan bent u aan het juiste adres!
    Dan kunt u het product niet naar ons terugsturen. Vraag via de site waarop u het product besteld heeft (bijvoorbeeld: Bol.com) een retourformulier aan.
    Staat het product bij de uitzonderingen genoemd in artikel 8 van de algemene voorwaarden?
    Dat is mooi! We hebben nog 1 aanvullende vraag
    Sorry, dan kunnen we het product helaas niet terugnemen. We denken uiteraard wel graag met u mee. Neem contact met ons op.
    Wilt u een ander product bestellen?
    Geen probleem! Vraag een retourformulier aan en kies voor de optie 'geld retour ontvangen'. Stuur het product naar ons terug en u krijgt het aankoopbedrag binnen vijf dagen van ons terug. Vraag een retourformulier aan.
    Vraag een retourformulier aan en laat het aankoopbedrag in de vorm van een tegoed opnemen in uw Allekabels account. Stuur het te retourneren product terug en bestel, nadat u van ons een bericht van ontvangst heeft gekregen, op onze site een nieuw product naar keuze. Vraag een retourformulier aan.

    Stappenplan
    Stap 1: Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van het product bij onze klantenservice een retourformulier aan via het contactformulier rechtsboven op de site.
    Stap 2: Selecteer 'Retour aanvraag'en geef aan dat u een retourformulier wilt aanvragen.
    Stap 3: U ontvangt tijdens kantooruren dezelfde dag nog via e-mail een link naar het retourformulier.
    Stap 4: Geef in het retourformulier aan waarom u het product wilt retourneren en hoe u wilt dat wij uw retourzending afhandelen.
    Stap 5: Wilt u een ander product? U heeft het vervangende product het snelste in huis wanneer u in het retourformulier kiest voor de optie 'geld retour ontvangen' via onze site een nieuwe bestelling plaatst. U kunt er ook voor kiezen om in het retourformulier aan te geven dat u uw geld in de vorm van een tegoed op wilt laten nemen in uw Allekabels account. Vervolgens bestelt u zelf het nieuwe product en wordt uw bestelling verrekend met het tegoed uit uw account.
    Stap 6: Pak het product dat u wilt retourneren goed in, bijvoorbeeld in een stevige doos. Plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
    Stap 7: Print het ingevulde retourformulier en stop het in de doos bij het product dat u wilt retourneren. Heeft u geen printer? Schrijf de informatie uit het retourformulier dan over op papier. Vergeet niet duidelijk het retournummer te vermelden. Knip vervolgens de rechterbovenhoek van de pakbon uit en plak deze op de doos. Zorg hierbij dat de barcode duidelijk leesbaar blijft.
    Stap 8: Stuur het pakket naar het onderstaande adres, bijvoorbeeld via een PostNL servicepunt bij u in de buurt.

    Als u het stappenplan volgt, wordt u het snelst geholpen. Download hier het herroepingsformulier of hier het Europese modelformulier. U kunt ook een herroepingsformulier invullen en meesturen. Binnen 14 dagen na het ontvangen van uw product, moet u melding maken dat u iets retour wilt sturen. Vanaf het moment van melding, heeft u 14 dagen tijd om het product retour te sturen. Let op: Het invullen van dit formulier is niet noodzakelijk om gebruik te maken van uw herroepingsrecht.

    Allekabels BV
    Postbus 1077
    6460 BB Kerkrade
    Nederland

    Wanneer u een product retour wilt sturen, zijn de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden (punten 6, 7 en 8) van toepassing. Wij adviseren u daarom het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Hiermee kunt u een eventuele vermissing claimen bij uw vervoerder.

  • Wat als ik via Bol.com heb besteld?

    Wat als ik via Bol.com heb besteld?
    Heeft u via Bol.com een product besteld dat u wilt retourneren? Vraag dan via de site van Bol.com een retourformulier aan.

    Om uw product te retourneren logt u in op uw Bol.com account. Binnen uw account geeft u aan wat u wilt retourneren. Bol.com stuurt u vervolgens een retourformulier. Op dit formulier staat ook het adres waarnaar u de retourzending kunt versturen. Bol.com zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt. Geeft u binnen uw Bol.com account niet aan dat u een product wilt retourneren en heeft u gekozen voor achteraf betalen? Dan wordt het gehele bedrag van uw aankoop in rekening gebracht.

  • Wie betaalt de verzendkosten?

    Wie betaalt de verzendkosten?

    Wanneer betalen wij de verzendkosten voor uw retourzending?

    Wij betalen de verzendkosten van uw retourzending indien een van onderstaande punten van toepassing is op uw bestelling.
    1. Indien u een product heeft ontvangen dat u niet besteld heeft;
    2. Indien u een product defect geleverd krijgt;
    3. Indien u een product bij ons besteld heeft op basis van onjuiste productinformatie op de website.

    Wanneer dient u de verzendkosten van de retourzending zelf te voldoen?

    U dient zelf de verzendkosten voor de retourzending te betalen indien een van onderstaande punten van toepassing is op uw bestelling.
    1. Indien u niet tevreden bent over een product;
    2. Indien u per ongeluk een verkeerd product heeft besteld.

    Het bedrag is afhankelijk van gewicht en formaat van de zending. Het basisbedrag voor het retourneren van briefpost via PostNL bedraagt € 3,95. Het basisbedrag voor het retourneren van pakketpost via PostNL bedraagt € 6,95

    Indien u als consument gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor uw rekening.
    Wij raden u aan een retourzending te allen tijde met track and trace of aangetekend te verzenden. Indien uw pakket tijdens het verzendproces zoekraakt bij een postverzendservice, zijn wij niet aansprakelijk.

  • Zakelijke bestellingen retourneren

    Zakelijke bestellingen retourneren
    Heeft u een zakelijke bestelling gedaan? Dan gelden er andere voorwaarden voor retourneren. De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden: 045 - 571 7001. Wanneer na overleg een bestelling geheel of gedeeltelijk wordt geretourneerd, zullen er verwerkingskosten in rekening worden gebracht. De verwerkingskosten bedragen 15% van de aankoopwaarde van de geretourneerde producten plus een standaardtarief van € 3,50 incl. BTW. Specifiek voor u bestelde producten, verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken en op maat gemaakte producten worden niet retour genomen.

  • Hoe gaat Allekabels met klachten om?

    Hoe gaat Allekabels met klachten om?

    Klachtenregeling
    Allekabels heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. De tevredenheid van onze klanten is voor ons erg belangrijk. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen kan het echter voorkomen dat onze werkzaamheden niet tot volle tevredenheid zijn uitgevoerd. Dit betreuren wij ten zeerste. Onze doelstelling is het zo spoedig mogelijk verhelpen van deze klacht.

    Heeft u een klacht, dan kunt u die bij ons indienen via deze link. Uw klacht zal uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 14 dagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag of via SGC. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

 
 

Regel het zelf

  • Retourformulier

    Stappenplan retourneren
    Wilt u een product retourneren? Dan kan je ons stappenplan voor retourneren volgen. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt.

    Retourschema

    Bent u tevreden over het product?
    Daar zijn we blij mee!
    Dat is jammer!
    Dat is vervelend! Wij vergoeden de kosten voor de retourzending uiteraard voor 100%. Neem contact met ons op.
    Is het product onaangebroken, compleet, onbeschadigd en ongebruikt?
    Dat is mooi!
    Uiteraard mag u het artikel retourneren. We kunnen echter niet overgaan tot volledige vergoeding. Neem contact met ons op.
    Heeft u het product op Allekabels.nl besteld?
    Dan bent u aan het juiste adres!
    Dan kunt u het product niet naar ons terugsturen. Vraag via de site waarop u het product besteld heeft (bijvoorbeeld: Bol.com) een retourformulier aan.
    Staat het product bij de uitzonderingen genoemd in artikel 8 van de algemene voorwaarden?
    Dat is mooi! We hebben nog 1 aanvullende vraag
    Sorry, dan kunnen we het product helaas niet terugnemen. We denken uiteraard wel graag met u mee. Neem contact met ons op.
    Wilt u een ander product bestellen?
    Geen probleem! Je kan een retourformulier aanvragen en kiezen voor de optie 'geld retour ontvangen'. Stuur het product naar ons terug en u krijgt het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van ons terug.. Vraag een retourformulier aan.
    Vraag een retourformulier aan en laat het aankoopbedrag in de vorm van een tegoed opnemen in uw Allekabels account. Stuur het te retourneren product terug en bestel, nadat u van ons een bericht van ontvangst heeft gekregen, op onze site een nieuw product naar keuze. Vraag een retourformulier aan.

    Stappenplan
    Stap 1: Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van het product bij onze klantenservice een retourformulier aan via het contactformulier rechtsboven op de site.
    Stap 2: Selecteer 'Retour aanvraag'en geef aan dat u een retourformulier wilt aanvragen.
    Stap 3: U ontvangt tijdens kantooruren dezelfde dag nog via e-mail een link naar het retourformulier.
    Stap 4: Geef in het retourformulier aan waarom u het product wilt retourneren en hoe u wilt dat wij uw retourzending afhandelen.
    Stap 5: Wilt u een ander product? U heeft het vervangende product het snelste in huis wanneer u in het retourformulier kiest voor de optie 'geld retour ontvangen' via onze site een nieuwe bestelling plaatst. U kunt er ook voor kiezen om in het retourformulier aan te geven dat u uw geld in de vorm van een tegoed op wilt laten nemen in uw Allekabels account. Vervolgens bestelt u zelf het nieuwe product en wordt uw bestelling verrekend met het tegoed uit uw account.
    Stap 6: Pak het product dat u wilt retourneren goed in, bijvoorbeeld in een stevige doos. Plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
    Stap 7: Print het ingevulde retourformulier en stop het in de doos bij het product dat u wilt retourneren. Heeft u geen printer? Schrijf de informatie uit het retourformulier dan over op papier. Vergeet niet duidelijk het retournummer te vermelden. Knip vervolgens de rechterbovenhoek van de pakbon uit en plak deze op de doos. Zorg hierbij dat de barcode duidelijk leesbaar blijft.
    Stap 8: Stuur het pakket naar het onderstaande adres, bijvoorbeeld via een PostNL servicepunt bij u in de buurt.

    Als u het stappenplan volgt, wordt u het snelst geholpen. Download hier het herroepingsformulier. U kunt ook een herroepingsformulier invullen en meesturen. Binnen 14 dagen na het ontvangen van uw product, moet u melding maken dat u iets retour wilt sturen. Vanaf het moment van melding, heeft u 14 dagen tijd om het product retour te sturen. Let op: Het invullen van dit formulier is niet noodzakelijk om gebruik te maken van uw herroepingsrecht.

    Allekabels BV
    Postbus 1077
    6460 BB Kerkrade
    Nederland

    Wanneer u een product retour wilt sturen, zijn de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden (punten 6, 7 en 8) van toepassing. Wij adviseren u daarom het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Hiermee kunt u een eventuele vermissing claimen bij uw vervoerder.

  • Volg uw pakket

Wilt u ons persoonlijk te woord staan?

 
 
Klantenservice & Informatie