Klantenservice

Meest gestelde vragen

  1. 1. Wanneer worden mijn producten geleverd?

    Wanneer worden mijn producten geleverd?
    Zijn de producten die u besteld heeft op voorraad? Dan sturen we uw pakket dezelfde (werk)dag nog naar u toe. Meestal heeft u het dan de volgende dag al in huis.

    U kunt bij de producten op de site direct zien wat de levertijd is. Staan er bij het product dat u wilt bestellen drie groene blokjes? Dan is het product op voorraad. Bestelt u dit product op werkdagen voor 22.00 uur en betaalt u met iDeal, Paypal, Multisafepay, Rembours of Afterpay? Dan wordt uw bestelling dezelfde (werk)dag nog verzonden.
    Levertijden gaan in vanaf het moment dat betaling binnen is.
    Op werkdagen voor 22.00 besteld vandaag verzonden.
    Op werkdagen voor 17.00 besteld max 1 werkdag extra verzendtijd
    1 tot 2 werkdagen extra verzendtijd
    3 tot 4 werkdagen extra verzendtijd
    Voor Belgische adressen geldt 21:00 in plaats van 22:00.
    Wanneer een product niet op voorraad is kan het een tot vier extra werkdagen duren voordat uw bestelling wordt verzonden. Ook als u kiest voor 'vooruitbetaling per bank' of 'betaling onder rembours' duurt het wat langer voordat u de bestelling in huis heeft. Bij vooruitbetaling per bank duurt het namelijk een tot drie werkdagen voordat wij uw betaling ontvangen en bij betaling onder rembours controleren wij eerst telefonisch of u daadwerkelijk een bestelling bij ons heeft geplaatst. Onderstaande tabel geldt enkel voor bestellingen waarvan alle producten op voorraad zijn:
    Bezorging met Post NL

    Besteld op Tijdstip Bezorgd op
    Maandag vóór 22.00 Dinsdag
    Dinsdag vóór 22.00 Woensdag
    Woensdag vóór 22.00 Donderdag
    Donderdag vóór 22.00 Vrijdag
    Vrijdag vóór 22.00 Zaterdag
    Zaterdag   Dinsdag
    Zondag   Dinsdag
    Wij sturen u een e-mail wanneer uw bestelling verzonden is.

  2. 2. Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?

    Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?
    Al onze producten hebben een wettelijke garantieperiode. De duur van deze garantieperiode is afhankelijk van het soort producten. Heeft u een product bij Allekabels.nl besteld en gaat dit binnen de garantieperiode stuk? Dan repareren of vervangen wij het product zo snel mogelijk.

    Om te voorkomen dat uw product stuk gaat, raden we u aan altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking op te volgen en de handleiding te door te nemen voor gebruik. U heeft geen recht op garantie wanneer:
    De schade aan het product ontstaan is door opzet of nalatigheid.
    Er sprake is van verkeerd gebruik door bijvoorbeeld het niet volgen van de handleiding.
    De schade past bij het verwachtingspatroon bij normaal gebruik, bijvoorbeeld slijtage.
    Er sporen zijn van val-, stoot- of waterschade.
    De schade is ontstaan doordat u zelf heeft geprobeerd het apparaat te repareren.
    Meer weten over de garantieperiode van een product dat u bij ons besteld heeft? Kijk voor de wettelijke garantiebepalingen op de consumentenwijzer of neem direct contact op met onze klantenservice.

  3. 3. Wanneer kan ik een product retourneren?

    Wanneer kan ik een product retourneren?
    Vanaf de dag dat u een product ontvangt heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Wilt u het product retourneren? Lees dan onze voorwaarden. U heeft 14 dagen de tijd om te beslissen of het product aan uw eisen voldoet. Als u het product wilt terugsturen dient u binnen 14 dagen na ontvangst van het product een retourformulier aan te vragen. U heeft vervolgens 14 dagen om het product terug te sturen. Weet u nog niet zeker of u het product wilt houden? Laat het dan in de originele verpakking zitten. Bekijk het product gerust zoals u dat in een winkel zou doen, maar zorg ervoor dat het in originele staat blijft. In het geval van aangebroken, incomplete, beschadigde of gebruikte producten bestaat de kans dat wij het product namelijk niet retour nemen. Is de verpakking beschadigd? Dan kunnen wij ervoor kiezen het product slechts gedeeltelijk te vergoeden. Schrijf in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak er geen stickers of plakband op. Verpak uw retour te zenden producten goed beschermd in een stevige doos om beschadiging tijdens transport te voorkomen. U draagt zelf namelijk het risico voor de retourzending. Wilt u geen risico lopen dat uw product zoek raakt? Verzend het pakket dan aangetekend en bewaar uw verzendbewijs. Zo kunt u een eventuele vermissing van uw product claimen bij de bezorgservice.

    Sommige producten vallen onder de uitzonderingen:
    Software waarvan de verzegeling is verbroken;
    Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen;
    Producten anders gekocht dan direct bij Allekabels.nl (bijvoorbeeld via Bol.com, deze kunnen via Bol.com geretourneerd worden.);
    Producten die vallen onder de uitzonderingen genoemd in product 8 van de Algemene Voorwaarden.

    Verzegelde producten
    Cd's, dvd's en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarbij de inhoud gemakkelijk kan worden gekopieerd zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloed, zijn vaak verzegeld. Zodra u deze verzegeling verbreekt, verliest u het retourrecht. Het product wordt dan niet meer retour genomen.

    Ook prepaid toestellen zijn verzegeld. Hiermee wordt het gebruik van het toestel en het prepaid tegoed beschermd. U kunt een prepaid toestel enkel ongebruikt en onuitgepakt retourneren. Twijfelt u of u een product retour mag sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat we dit samen kunnen beoordelen.

    Praktijkvoorbeelden
    U bestelt een product en haalt het uit de verpakking om te bekijken of het aan uw wensen voldoet. Wanneer u de verpakking opent en/of beschadigt terwijl dat niet noodzakelijk is om te bepalen of het product voldoet aan uw verwachtingen, bestaat de kans dat u het product niet meer kan retourneren. Door de foto van het product te bekijken en de productinformatie die wij verstrekken goed te lezen, kunt u meestal bepalen of het product wel of niet geschikt is. Daarnaast kunt u tijdens kantooruren altijd vragen stellen aan onze technische dienst. U installeert of monteert het product maar na enkele dagen is de kwaliteit niet wat u ervan verwacht had. Omdat het product in gebruik genomen is, kunt u het niet meer retourneren.

  4. 4. Kan ik ook zakelijk bestellen?

    Kan ik ook zakelijk bestellen?
    Gemakkelijk en snel bestellen, alle bestellingen in één overzicht en op een efficiënte manier communiceren via het ticketsysteem. Dat zijn de voordelen van het zakelijk account. Nog geen zakelijk account? Vraag het aan!

    Zakelijke klanten betalen uiteraard achteraf per factuur. Wij hanteren hiervoor doorgaans een betaaltermijn van 30 dagen en passen een externe kredietbeoordeling toe. De kosten hiervoor bedragen €2,95 als u alleen een factuur per e-mail wenst te ontvangen en €3,95 als u kiest voor zowel een fysieke factuur per post als een factuur per e-mail. De uitslag van de kredietbeoordeling bepaalt of de bestelling op rekening in behandeling wordt genomen. U wordt hierover altijd dezelfde dag geïnformeerd

    Alle 'op rekening' bestellingen die vóór 17.00 uur worden aangeboden, worden dezelfde dag verwerkt. Kies bij het afrekenen voor de betaaloptie 'op rekening' en verstrek het Kvk nummer.

  5. 5. Kan ik mijn bestelling ook volgen?

    Kan ik mijn bestelling ook volgen?
    Zodra uw bestelling verzonden wordt, ontvangt u van ons een verzendbevestiging. Als wij uw bestelling per pakket verzenden, vermelden wij in dit bericht de Track & Trace code waarmee u de status van uw bestelling kunt volgen.

    U kunt uw bestelling al vanaf de eerste werkdag na de verzenddatum volgen op de website van PostNL. Op deze manier kunt u precies zien op welke dag uw pakket wordt bezorgd. Briefpost verzendingen kunt u niet volgen.

  1. 6. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

    Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Heeft u een bestelling geplaatst, maar komt u er later achter dat u toch een ander product nodig heeft of iets aan uw bestelling toe wilt voegen? In de meeste gevallen is dat geen probleem.

    Uiteraard kunnen we uw bestelling alleen wijzigen wanneer deze nog niet verzonden is. Heeft uw bestelling de status pending for action? Dan kunnen we uw bestelling eenvoudig voor uw wijzigen. Neem direct telefonisch contact op met onze klantenservice of stuur (buiten kantooruren) een ticket via het contactformulier.

    Heeft uw bestelling inmiddels de status 'pending for shipping' bereikt? Dan is uw bestelling al verzonden en is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling te wijzigen. Uiteraard kunt u uw bestelling bij ons wel zonder problemen snel en eenvoudig ruilen of retourneren.

  2. 7. Kan ik retourneren als ik via Bol.com heb besteld?

    Kan ik retourneren als ik via Bol.com heb besteld?
    Heeft u via Bol.com een product besteld dat u wilt retourneren? Vraag dan via de site van Bol.com een retourformulier aan.

    Om uw product te retourneren logt u in op uw Bol.com account. Binnen uw account geeft u aan wat u wilt retourneren. Bol.com stuurt u vervolgens een retourformulier. Op dit formulier staat ook het adres waarnaar u de retourzending kunt versturen. Bol.com zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt. Geeft u binnen uw Bol.com account niet aan dat u een product wilt retourneren en heeft u gekozen voor achteraf betalen? Dan wordt het gehele bedrag van uw aankoop in rekening gebracht.

  3. 8. Kan ik zakelijk ook eerst een offerte opvragen?

    Kan ik zakelijk ook eerst een offerte opvragen?
    Vertel ons wat, hoeveel en wanneer u het nodig heeft en ontvang dezelfde dag nog een passende offerte*. Vraag hier meteen een offerte aan, óf stuur een e-mail naar verkoop@allekabels.nl.

    *In het geval van complete projecten en/of producten waarvan de levertijd opgevraagd dient te worden, kan het aanbieden van de offerte langer duren. Hierover wordt u wel altijd dezelfde dag ingelicht. Offerteaanvragen die na 15.00 uur worden ingediend worden wel dezelfde in behandeling genomen, maar vallen buiten deze belofte.

    Prijsafspraken
    Vaker hetzelfde product in grotere aantallen nodig? Door het maken van een prijsafspraak bestelt u direct via de webshop of met een inkooporder tegen de afgesproken prijs.

  4. 9. Kan ik voor een alternatief afleveradres kiezen?

    Kan ik voor een alternatief afleveradres kiezen?
    Wilt u iets voor iemand anders bestellen of uw bestelling op uw werk laten bezorgen? Dan kunt u in uw accountgegevens een afleveradres invullen dat afwijkt van het factuuradres.

    Staan al de producten die u wilt bestellen in uw winkelwagen? Klik dan op 'Naar stap 2 - Uw gegevens'. Bij uw adresgegevens geeft u zowel een afleveradres als een factuuradres op. Heeft u al eerder bij Allekabels.nl heeft besteld en wilt u dezelfde adresgegevens gebruiken? Vul dan u uw inloggegevens in en vink 'gebruik mijn account gegevens' aan. Het afleveradres en factuuradres dat u eerder gebruikt heeft worden dan automatisch ingevuld.

  5. 10. Hoe gaat Allekabels met klachten om?

    Hoe gaat Allekabels met klachten om?
    Klachtenregeling
    Allekabels heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. De tevredenheid van onze klanten is voor ons erg belangrijk. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen kan het echter voorkomen dat onze werkzaamheden niet tot volle tevredenheid zijn uitgevoerd. Dit betreuren wij ten zeerste. Onze doelstelling is het zo spoedig mogelijk verhelpen van deze klacht.

    Heeft u een klacht, dan kunt u die bij ons indienen via deze link. Uw klacht zal uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 14 dagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.

    Bent u niet tevreden met onze reactie? Onze manager Klantenservice staat graag voor u klaar. U kunt haar een e-mail sturen via het e-mailadres klachten@allekabels.nl.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag of via SGC. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Ik heb een andere vraag!  

Bestelling

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Hoe plaats ik een bestelling?
    Heeft u als particulier een kabel nodig of wilt u als zakelijke klant uw voorraad van elektronicaproducten aanvullen? Een bestelling plaatsen op allekabels.nl doet u eenvoudig en snel. Daarbij geldt:

    - Wij verkopen meer dan 170.000 producten.
    - Uw bestelling heeft u meestal de volgende dag al in huis.
    - Wij bieden 8 verschillende betaalmogelijkheden, inclusief achteraf betalen.
    - Als zakelijke klant kunt u eenvoudig op rekening bestellen.

    Wilt u een of meerdere producten bestellen? Volg dan ons stappenplan.
    - Stap 1: Zoek uw product op in het keuzemenu of via de zoekbalk op de website.
    - Stap 2: Bekijk direct wat de levertijd is door met de muis over de voorraadindicatie (groene/oranje blokjes) te bewegen.
    - Stap 3: Geef bij het product het aantal stuks aan dat u wilt bestellen.
    - Stap 4: Klik op 'koop nu' en controleer in de winkelwagen de levertijd, het aankoopbedrag, de verzend- en verpakkingskosten en het totaalbedrag van uw bestelling inclusief BTW.
    - Stap 5: Wilt u nog meer producten bestellen? Klik dan in de winkelwagen op 'verder winkelen'.
    - Stap 6: Staan al de producten die u wilt bestellen in uw winkelwagen? Klik dan op 'Naar stap 2 - Uw gegevens'.
    - Stap 7: Heeft u al eerder bij Allekabels.nl heeft besteld? Vul dan u uw inloggegevens in en vink gebruik mijn account gegevens aan. De gegevens worden nu automatisch ingevuld. Bestelt u voor het eerst bij Allekabels.nl? Vul dan al uw gegevens in en ontvang per e-mail uw inloggegevens waarmee u ook in de toekomst eenvoudig en snel bestellingen kunt plaatsen.
    - Stap 8: Klik op Naar stap 3 - Betaalwijze en controleer het factuuradres, het verzendadres, de producten en het totaalbedrag.
    - Stap 9: Maak een keuze uit één van de acht betaalmogelijkheden. Wanneer u kiest voor vooruitbetalen per bank krijgt u via e-mail binnen drie werkdagen bericht wanneer uw bestelling in behandeling wordt genomen. Bij alle andere betaalmogelijkheden nemen wij uw bestelling dezelfde werkdag nog in behandeling.
    - Stap 10: Laat u stap voor stap door het betaalproces heen leiden. U krijgt op verschillende momenten via e-mail bericht van ons. Onder andere wanneer uw bestelling is geplaatst en wanneer deze wordt verzonden.

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Welke betaalmogelijkheden zijn er?
    U kunt bij ons op de volgende manieren veilig betalen:
    - iDeal
    - Bankoverschrijving
    - PayPal
    - CreditCard & European Payment Options
    - Rembours
    - Op rekening*
    - Achteraf betalen
    * Zakelijke klanten hebben de mogelijkheid om een bestelling op rekening te plaatsen.

  • Hoe kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

    Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Heeft u een bestelling geplaatst, maar komt u er later achter dat u toch een ander product nodig heeft of iets aan uw bestelling toe wilt voegen? In de meeste gevallen is dat geen probleem.

    Uiteraard kunnen we uw bestelling alleen wijzigen wanneer deze nog niet verzonden is. Heeft uw bestelling de status pending for action? Dan kunnen we uw bestelling eenvoudig voor uw wijzigen. Neem direct telefonisch contact op met onze klantenservice of stuur (buiten kantooruren) een ticket via het contactformulier.

    Heeft uw bestelling inmiddels de status pending for shipping bereikt? Dan is uw bestelling al verzonden en is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling te wijzigen. Uiteraard kunt u uw bestelling bij ons wel zonder problemen snel en eenvoudig ruilen of retourneren.

  • Kan ik ook voor iemand anders bestellen?

    Kan ik ook voor iemand anders bestellen?
    Wilt u iets voor iemand anders bestellen? Dan kunt u in uw accountgegevens een afleveradres invullen dat afwijkt van het factuuradres. Staan al de producten die u wilt bestellen in uw winkelwagen? Klik dan op ‘Naar stap 2 - Uw gegevens’. Bij uw adresgegevens geeft u zowel een afleveradres als een factuuradres op. Heeft u al eerder bij Allekabels.nl besteld en wilt u dezelfde adresgegevens gebruiken? Vul dan uw inloggegevens in en vink ‘gebruik mijn accountgegevens’ aan. Het afleveradres en factuuradres dat u eerder gebruikt heeft worden dan automatisch ingevuld.

  • Kan ik voor een alternatief afleveradres kiezen?

    Kan ik voor een alternatief afleveradres kiezen?
    Wilt u uw bestelling op uw werk of op een ander adres laten bezorgen? Dan kunt u in uw accountgegevens een afleveradres invullen dat afwijkt van het factuuradres. Staan al de producten die u wilt bestellen in uw winkelwagen? Klik dan op ‘Naar stap 2 - Uw gegevens’. Bij uw adresgegevens geeft u zowel een afleveradres als een factuuradres op. Heeft u al eerder bij Allekabels.nl besteld en wilt u dezelfde adresgegevens gebruiken? Vul dan uw inloggegevens in en vink ‘gebruik mijn accountgegevens’ aan. Het afleveradres en factuuradres dat u eerder gebruikt heeft worden dan automatisch ingevuld.

  • Zijn de producten die ik bestel op voorraad?

    Zijn de producten die ik bestel op voorraad?
    U kunt bij de producten op de site direct zien wat de levertijd is. Staan er bij het product dat u wilt bestellen drie groene blokjes? Dan is het product op voorraad. Bestelt u dit product op werkdagen voor 22.00 uur en betaalt u met iDeal, Paypal, Multisafepay, Rembours of Afterpay? Dan wordt uw bestelling dezelfde (werk)dag nog verzonden.

    Levertijden gaan in vanaf het moment dat betaling binnen is:
    Op werkdagen voor 22.00 besteld vandaag verzonden.
    Op werkdagen voor 17.00 besteld max 1 werkdag extra verzendtijd
    1 tot 2 werkdagen extra verzendtijd
    3 tot 4 werkdagen extra verzendtijd

  • Wat betekenen de kleuren bolletjes?

    Wat betekenen de kleuren bolletjes?
    Staat bij het product dat u wilt bestellen drie groene blokjes? Dan is het product op voorraad. Bestelt u dit product op werkdagen voor 22.00 uur en betaalt u met iDeal, Paypal, Multisafepay, Rembours of Afterpay? Dan wordt uw bestelling dezelfde (werk)dag nog verzonden.

    Op werkdagen voor 22.00 besteld vandaag verzonden.
    Op werkdagen voor 17.00 besteld max 1 werkdag extra verzendtijd.
    1 tot 2 werkdagen extra verzendtijd.
    3 tot 4 werkdagen extra verzendtijd.

  • Wanneer kan ik mijn bestelling nog annuleren?

    Wanneer kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Wilt u uw bestelling annuleren? Wanneer wij uw bestelling nog niet verzonden hebben is dat natuurlijk mogelijk. Wij betalen het volledige bedrag zo snel mogelijk aan u terug. U kunt uw bestelling alleen annuleren wanneer deze de status 'pending for action' heeft. Neem in dat geval direct telefonisch contact op met onze klantenservice of stuur (buiten kantooruren) een ticket via het contactformulier. Als uw bestelling al verzonden is en de status pending for shipping heeft, kunt u helaas niet meer annuleren. U kunt het pakket natuurlijk wel eenvoudig aan ons retourneren. Wanneer uw retourpakket voldoet aan alle voorwaarden, krijgt u het aankoopbedrag volledig van ons terug.

  • Veilig winkelen?

    Veilig winkelen?
    Bij Allekabels staat veiligheid hoog in het vaandel

    - Het Thuiswinkel Waarborg is hét Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en of diensten verkopen via internet en andere verkoopkanalen op afstand. meer informatie: thuiswinkel.org
    - Beslist.nl is het grootste online winkelcentrum van Nederland. Met 9.744 aangesloten webshops en een assortiment van meer dan 25 miljoen producten biedt Beslist.nl een duidelijk overzicht van wat er online te koop is. meer informatie: beslist.nl
    - Aan het Kabel Keurmerk herkent u in één oogopslag het beste materiaal om uw televisie aan te sluiten. Producten met een Kabel Keurmerk zijn goedgekeurd door onafhankelijke experts. meer informatie: kabelkeur.nl
    - Allekabels is door Hirschmann Multimedia als officiële e-tailer gecertificeerd. meer informatie: hirschmann-multimedia.nl
    - ICTWaarborg is een onafhankelijke brancheorganisatie voor bedrijven die zich bezighouden met het verkopen en leveren van producten en diensten aan consumenten en het bedrijfsleven, op het gebied van ICT. meer informatie: ictwaarborg.nl
    - Ecommerce Europe is een vereniging die bedrijven vertegenwoordigd die zich bezighouden met het online verkopen van producten en/of diensten in Europa. meer informatie: ecommerce-europe.eu
    - Het Webshop Keurmerk is sinds 2001 een branchevereniging van winkels die producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. meer informatie: keurmerk.info
    - Bij Tweakers shopreview kunnen klanten van webshops hun beoordeling achterlaten over de aankopen die zij gedaan hebben. meer informatie: tweakers.net
    - Als onafhankelijke organisatie certificeert Q-shops internetwinkels, waarbij aan voorwaarden en gedragsregels moet worden voldaan. meer informatie: qshops.org

Retourneren

  • Wanneer kan ik een product retourneren?

    Wanneer kan ik een product retourneren?
    Vanaf de dag dat u een product ontvangt heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Wilt u het product retourneren? Lees dan onze voorwaarden. U heeft 14 dagen de tijd om te beslissen of het product aan uw eisen voldoet. Als u het product wilt terugsturen dient u binnen 14 dagen na ontvangst van het product een retourformulier aan te vragen. U heeft vervolgens 14 dagen om het product terug te sturen.

    Weet u nog niet zeker of u het product wilt houden? Laat het dan in de originele verpakking zitten. Bekijk het product gerust zoals u dat in een winkel zou doen, maar zorg ervoor dat het in originele staat blijft. In het geval van aangebroken, incomplete, beschadigde of gebruikte producten bestaat de kans dat wij het product namelijk niet retour nemen. Is de verpakking beschadigd? Dan kunnen wij ervoor kiezen het product slechts gedeeltelijk te vergoeden. Schrijf in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak er geen stickers of plakband op.

    Verpak uw retour te zenden producten goed beschermd in een stevige doos om beschadiging tijdens transport te voorkomen. U draagt zelf namelijk het risico voor de retourzending. Wilt u geen risico lopen dat uw product zoek raakt? Verzend het pakket dan aangetekend en bewaar uw verzendbewijs. Zo kunt u een eventuele vermissing van uw product claimen bij de bezorgservice.

  • Ik wil iets retourneren, wat moet ik doen?

    Ik wil iets retourneren, wat moet ik doen?
    Wilt u een product retourneren? Volg dan ons stappenplan. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt.
    Volg hier de stappen.

  • Ik wil het product omruilen kan dit?

    Ik wil het product omruilen kan dit?
    Wilt u een ander product? U heeft het vervangende product het snelste in huis wanneer u in het retourformulier kiest voor de optie 'geld retour ontvangen' via onze site een nieuwe bestelling plaatst. U kunt er ook voor kiezen om in het retourformulier aan te geven dat u uw geld in de vorm van een tegoed op wilt laten nemen in uw Allekabels account. Vervolgens bestelt u zelf het nieuwe product en wordt uw bestelling verrekend met het tegoed uit uw account.

  • Het ontvangen product is defect/verkeerd, wat nu?

    Het ontvangen product is defect/verkeerd, wat nu?
    Dan vergoeden wij de kosten voor de retourzending voor 100%. Volg ons stappenplan. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt.
    Volg hier de stappen.

  • Kan ik retourneren bij een gebroken verzegeling?

    Kan ik retourneren bij een gebroken verzegeling?
    Cd's, dvd's en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarbij de inhoud gemakkelijk kan worden gekopieerd zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloed, zijn vaak verzegeld. Zodra u deze verzegeling verbreekt, verliest u het retourrecht. Het product wordt dan niet meer retour genomen. Ook prepaid toestellen zijn verzegeld. Hiermee wordt het gebruik van het toestel en het prepaid tegoed beschermd. U kunt een prepaid toestel enkel ongebruikt en onuitgepakt retourneren. Twijfelt u of u een product retour mag sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat we dit samen kunnen beoordelen.

  • Kan ik retourneren als ik via Bol.com heb besteld?

    Kan ik retourneren als ik via Bol.com heb besteld?
    Vraag dan via de site van Bol.com een retourformulier aan. Om uw product te retourneren logt u in op uw Bol.com account. Binnen uw account geeft u aan wat u wilt retourneren. Bol.com stuurt u vervolgens een retourformulier. Op dit formulier staat ook het adres waarnaar u de retourzending kunt versturen. Bol.com zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt. Geeft u binnen uw Bol.com account niet aan dat u een product wilt retourneren en heeft u gekozen voor achteraf betalen? Dan wordt het gehele bedrag van uw aankoop in rekening gebracht.

  • Wie betaalt de verzendkosten?

    Wie betaalt de verzendkosten?
    Wij betalen de verzendkosten van uw retourzending indien een van onderstaande punten van toepassing is op uw bestelling:
    1. Indien u een product heeft ontvangen welke u niet besteld heeft.
    2. Indien u een product defect geleverd krijgt en dit meldt binnen de zicht termijn.
    3. Indien u een product bij ons besteld heeft op basis van onjuiste productinformatie op de website.

    U dient zelf de verzendkosten voor de retourzending te betalen indien een van onderstaande punten van toepassing is op uw bestelling:
    1. Indien u een defect meldt buiten de zicht termijn.
    2. Indien u niet tevreden bent over een product.
    3. Indien u per ongeluk een verkeerd product heeft besteld.

    Indien u als consument gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor uw rekening. Wij raden u aan een retourzending ten alle tijden met track and trace of aangetekend te verzenden. Indien uw pakket zoekraakt tijdens het verzendproces bij een post verzend service, zijn wij niet aansprakelijk.

  • Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

    Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
    Als u geen ander product wilt, dan betalen wij u binnen vijf werkdagen uw aankoopbedrag terug.

 
 

Verzending

  • Welke verzendkosten worden gehanteerd?

    Welke verzendkosten worden gehanteerd?
    De exacte verzendkosten van uw bestelling vindt u terug in uw winkelwagen. De belangrijkste richtlijnen daarbij zijn:
    - Afhalen bij één van de PostNL afhaalpunten: € 3,95.
    - Per briefpost binnen Nederland: € 3,95.
    - Per briefpost binnen België: € 4,95.
    - Per pakketpost binnen Nederland: € 3,95.
    - Per pakketpost binnen België: € 4,95.
    - Voor overige landen gelden verschillende verzendkosten.

  • Wanneer wordt mijn pakket geleverd?

    Wanneer wordt mijn pakket geleverd?
    Onze pakketten verzenden wij met PostNL en worden op werkdagen bezorgd tussen 09.00 en 21.30 uur en op zaterdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Kleine bestellingen versturen wij zo veel mogelijk per briefpost.

    U kunt er ook voor kiezen uw bestelling direct te laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor. Selecteer dan bij het plaatsen van uw bestelling de afleverkeuze 'Ophalen bij een PostNL Postkantoor'. Deze keuzemogelijkheid verschijnt niet als wij uw bestelling per briefpost naar u versturen.

  • Kan ik mijn bestelling ook volgen?

    Kan ik mijn bestelling ook volgen?
    Zodra uw bestelling verzonden wordt, ontvangt u van ons een verzendbevestiging. Als wij uw bestelling per pakket verzenden, vermelden wij in dit bericht de Track & Trace code waarmee u de status van uw bestelling kunt volgen. U kunt uw bestelling al vanaf de eerste werkdag na de verzenddatum volgen op de website van PostNL. Op deze manier kunt u precies zien op welke dag uw pakket wordt bezorgd. Briefpost verzendingen kunt u niet volgen.

  • Wat als ik niet thuis ben bij een bezorging?

    Wat als ik niet thuis ben bij een bezorging?
    Bent u niet thuis op het moment van bezorgen, dan biedt PostNL uw pakket de eerstvolgende werkdag nog een keer aan. Daarna kunt u het pakket ophalen bij een PostNL servicepunt. U ontvangt bericht van de postbode over waar u het pakket kunt afhalen. Vergeet niet uw legitimatiebewijs mee te nemen want dit moet u op het servicepunt laten zien. U kunt het pakket gedurende drie weken ophalen, daarna wordt uw bestelling naar Allekabels.nl retour gezonden.

  • Bezorgt Allekabels ook op feestdagen?

    Bezorgt Allekabels ook op feestdagen?
    Hieronder vindt u het bezorgschema tijdens de feestdagen. De leverdatum is het eerste moment waarop uw bestelling geleverd zou kunnen worden. Houd u rekening met de algemene levertijden en voorwaarden.
    Feestdagen waarvoor een aangepaste levertijd geldt zijn:
    - Goede Vrijdag
    - Pasen
    - Koningsdag
    - Hemelvaart
    - Pinksteren
    - Kerst
    - Jaarwisseling

Veiligheid

  • Waarvoor worden mijn gegevens gebruikt?

    Waarvoor worden mijn gegevens gebruikt?
    Wanneer u een bestelling plaatst op Allekabels.nl hebben wij een aantal persoonsgegevens van u nodig. Deze gegevens gebruiken wij uitsluitend om het afhandelen van uw bestelling zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen. Wanneer wij uw gegevens willen gebruiken voor andere doeleinden, dan vragen wij u natuurlijk altijd eerst om toestemming. Daarnaast worden uw gegevens alleen gedeeld met partijen die zijn betrokken bij het afhandelen van uw bestelling. Wij zullen uw persoonsgegevens dus nooit voor commerciële doeleinden verstrekken aan derden. In de omgang met uw persoonlijke gegevens volgen wij altijd de regels zoals opgenomen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

  • Worden mijn gegevens bewaard?

    Worden mijn gegevens bewaard?
    Om het winkelen op Allekabels.nl zo aangenaam mogelijk te maken, slaan wij diverse gegevens met uw toestemming op. Hierdoor kunt u in de toekomst sneller bestellingen plaatsen en kunnen wij direct producten aanbieden die interessant voor u zijn. Wanneer u een bestelling plaatst op Allekabels.nl vult u diverse persoonsgegevens in. Bijvoorbeeld uw naam, e-mailadres en afleveradres. Deze gegevens kunt u opslaan in uw persoonlijke account. Zo hoeft u bij uw volgende bestellingen niet telkens opnieuw uw gegevens in te vullen. Wanneer u inlogt op onze site kunt u deze gegevens eenvoudig inzien, wijzigen of verwijderen.

    Met uw toestemming slaan wij ook de kenmerken van de door u bestelde producten en andere gegevens van uw bestellingen op. Hierdoor kunnen wij de website voor u personaliseren en u producten aanbevelen die u mogelijk interessant vindt.

  • Welke gegevens worden bewaard?

    Welke gegevens worden bewaard?
    Bij het plaatsen van uw bestelling vragen wij u onder andere om uw naam, adres en e-mailadres in te vullen. Uw naam en adres voor de verzending van uw bestelling en uw e-mailadres voor een bevestiging en melding wanneer uw pakket verstuurd is.

    Algemene gegevens:
    Dit zijn de gegevens die u invult in het bestelformulier, zoals uw naam en adres. Deze gegevens hebben wij nodig om uw bestelling naar u te kunnen verzenden.

    E-mailadres:
    Wij gebruiken uw e-mailadres om uw bestelling te bevestigen en u te informeren zodra wij uw bestelling overdragen aan PostNL. Wanneer u zich aanmeldt voor onze nieuwsbrief houden wij u van tijd tot tijd per e-mail op de hoogte van nieuws en diverse acties en aanbiedingen.

    Uw telefoonnummer:
    Uw telefoonnummer hoeft u niet in te vullen wanneer u een bestelling plaatst bij Allekabels.nl. Alleen klanten die kiezen voor de optie 'zakelijk bestellen' zijn verplicht een telefoonnummer in te vullen.

  • Hoe veilig zijn mijn gegevens?

    Hoe veilig zijn mijn gegevens?
    Uw gegevens zijn bij ons veilig. Persoonlijke gegevens worden via een beveiligde verbinding verstuurd en opgeslagen op beveiligde servers. Daarnaast zullen wij uw gegevens nooit verstrekken aan derden. Tijdens het plaatsen van een bestelling op Allekabels.nl worden uw gegevens versleuteld en via een beveiligde verbinding naar ons verzonden. U kunt de beveiligde verbinding herkennen aan het slotje linksboven in de browser. Uw gegevens worden daarnaast altijd op goed beveiligde servers opgeslagen. Alleen bevoegde medewerkers met een geheimhoudingsplicht hebben toegang tot deze servers. Op deze manier bieden wij maximale veiligheid en is fraude of diefstal van gegevens uitgesloten. U kunt er daarnaast op rekenen dat wij uw persoonlijke gegevens nooit voor commerciële doeleinden aan derden zullen verstrekken. Uw gegevens worden alleen gedeeld met partijen die betrokken zijn bij het afhandelen van uw bestelling. Bij overschrijding van de gestelde betalingstermijn zijn wij echter wel genoodzaakt uw gegevens ter beschikking te stellen aan door ons gecontracteerde incassobureaus.

 
 

Zakelijke klant

  • Kan ik ook zakelijk bestellen?

    Kan ik ook zakelijk bestellen?
    Gemakkelijk en snel bestellen, alle bestellingen in één overzicht en op een efficiënte manier communiceren via het ticketsysteem. Dat zijn de voordelen van het zakelijk account. Nog geen zakelijk account? Vraag het aan!

    Zakelijke klanten betalen uiteraard achteraf per factuur. Wij hanteren hiervoor doorgaans een betaaltermijn van 30 dagen en passen een externe kredietbeoordeling toe. De kosten hiervoor bedragen €2,95 als u alleen een factuur per e-mail wenst te ontvangen en €3,95 als u kiest voor zowel een fysieke factuur per post als een factuur per e-mail. De uitslag van de kredietbeoordeling bepaalt of de bestelling op rekening in behandeling wordt genomen. U wordt hierover altijd dezelfde dag geïnformeerd Alle ‘op rekening’ bestellingen die vóór 17.00 uur worden aangeboden, worden dezelfde dag verwerkt. Kies bij het afrekenen voor de betaaloptie ‘op rekening’ en verstrek het Kvk nummer.

  • Kan ik zakelijk ook eerst een offerte opvragen?

    Kan ik zakelijk ook eerst een offerte opvragen?
    Vertel ons wat, hoeveel en wanneer u het nodig heeft en ontvang dezelfde dag nog een passende offerte*. Vraag hier meteen een offerte aan, óf stuur een e-mail naar verkoop@allekabels.nl. *In het geval van complete projecten en/of producten waarvan de levertijd opgevraagd dient te worden, kan het aanbieden van de offerte langer duren. Hierover wordt u wel altijd dezelfde dag ingelicht. Offerteaanvragen die na 15.00 uur worden ingediend worden wel dezelfde in behandeling genomen, maar vallen buiten deze belofte.

    Prijsafspraken
    Vaker hetzelfde product in grotere aantallen nodig? Door het maken van een prijsafspraak bestelt u direct via de webshop of met een inkooporder tegen de afgesproken prijs.

  • Kan ik ook een zakelijke bestelling retour sturen?

    Kan ik ook een zakelijke bestelling retour sturen?
    Heeft u een zakelijke bestelling gedaan? Dan gelden er andere voorwaarden voor retourneren. De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden: 045-5717001.

    Wanneer na overleg een bestelling geheel of gedeeltelijk wordt geretourneerd, zullen er verwerkingskosten in rekening worden gebracht. De verwerkingskosten bedragen 15% van de aankoopwaarde van de geretourneerde producten plus een standaardtarief van € 3,50 incl. BTW. Specifiek voor u bestelde producten, verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken en op maat gemaakte producten worden niet retour genomen.

Garantie

  • Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?

    Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?
    Al onze producten hebben een wettelijke garantieperiode. De duur van deze garantieperiode is afhankelijk van het soort producten. Heeft u een product bij Allekabels.nl besteld en gaat dit binnen de garantieperiode stuk? Dan repareren of vervangen wij het product zo snel mogelijk. Om te voorkomen dat uw product stuk gaat, raden we u aan altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking op te volgen en de handleiding te door te nemen voor gebruik.

  • Defect product in de garantieperiode? Wat nu?

    Defect product in de garantieperiode? Wat nu?
    Om te voorkomen dat uw product stuk gaat, raden we u aan altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking op te volgen en de handleiding te door te nemen voor gebruik.

    U heeft geen recht op garantie wanneer:
    - De schade aan het product ontstaan is door opzet of nalatigheid.
    - Er sprake is van verkeerd gebruik door bijvoorbeeld het niet volgen van de handleiding.
    - De schade past bij het verwachtingspatroon bij normaal gebruik, bijvoorbeeld slijtage.
    - Er sporen zijn van val-, stoot- of waterschade.
    - De schade is ontstaan doordat u zelf heeft geprobeerd het apparaat te repareren.

    Meer weten over de garantieperiode van een product dat u bij ons besteld heeft? Kijk voor de wettelijke garantiebepalingen op de consumentenwijzer of neem direct contact op met onze klantenservice.

 
 

Account

Klantenservice

  • Hoe kan ik contact opnemen met allekabels.nl?

    Hoe kan ik contact opnemen met allekabels.nl?
    Onze telefonische klantenservice is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9.00 tot 21.00 uur via 045-5717001. Als u een vraag heeft over uw bestelling, houd dan het factuurnummer bij de hand. Customers from outside the Netherlands can contact us at 0031 - (0)45 571 70 01.

  • Wat zijn de adresgegevens van Allekabels?

    Wat zijn de adresgegevens van Allekabels?
    Bezoekadres
    Allekabels BV
    Mercuriusstraat 9
    6468 ES Kerkrade

    Postadres
    Allekabels BV
    Postbus 1077
    6460 BB Kerkrade

  • Heeft Allekabels een nieuwsbrief?

    Heeft Allekabels een nieuwsbrief?
    Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws op het gebied van elektronica of wenst u als eerste uw voordeel te doen met onze prijsknallers en exclusieve acties van Allekabels.nl, schrijf u dan nu in voor onze nieuwsbrief!

  • Waar kan ik solliciteren op een vacature?

    Waar kan ik solliciteren op een vacature?
    Wanneer je interesse hebt in een stage bij Allekabels of een open sollicitatie wilt sturen, ontvangen we graag je motivatie en CV via het contactformulier.

  • Hoe gaat Allekabels met klachten om?

    Hoe gaat Allekabels met klachten om?
    Klachtenregeling
    Allekabels heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. De tevredenheid van onze klanten is voor ons erg belangrijk. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen kan het echter voorkomen dat onze werkzaamheden niet tot volle tevredenheid zijn uitgevoerd. Dit betreuren wij ten zeerste. Onze doelstelling is het zo spoedig mogelijk verhelpen van deze klacht.

    Heeft u een klacht, dan kunt u die bij ons indienen via deze link. Uw klacht zal uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 14 dagen weten wanneer u antwoord kunt verwachten.

    Bent u niet tevreden met onze reactie? Onze manager Klantenservice staat graag voor u klaar. U kunt haar een e-mail sturen via het e-mailadres klachten@allekabels.nl.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag of via SGC. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

 
 

Regel het zelf

  • Retourformulier

    Stappenplan retourneren
    Wilt u een product retourneren? Volg dan ons stappenplan. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk uw geld of een ander product terugkrijgt.

    Retourschema

    Bent u tevreden over het product?
    Daar zijn we blij mee!
    Dat is jammer!
    Dat is vervelend! Wij vergoeden de kosten voor de retourzending uiteraard voor 100%. Neem contact met ons op.
    Is het product onaangebroken, compleet, onbeschadigd en ongebruikt?
    Dat is mooi!
    Uiteraard mag u het artikel retourneren. We kunnen echter niet overgaan tot volledige vergoeding. Neem contact met ons op.
    Heeft u het product op Allekabels.nl besteld?
    Dan bent u aan het juiste adres!
    Dan kunt u het product niet naar ons terugsturen. Vraag via de site waarop u het product besteld heeft (bijvoorbeeld: Bol.com) een retourformulier aan.
    Staat het product bij de uitzonderingen genoemd in artikel 8 van de algemene voorwaarden?
    Dat is mooi! We hebben nog 1 aanvullende vraag
    Sorry, dan kunnen we het product helaas niet terugnemen. We denken uiteraard wel graag met u mee. Neem contact met ons op.
    Wilt u een ander product bestellen?
    Geen probleem! Vraag een retourformulier aan en kies voor de optie 'geld retour ontvangen'. Stuur het product naar ons terug en u krijgt het aankoopbedrag binnen vijf dagen van ons terug. Vraag een retourformulier aan.
    Vraag een retourformulier aan en laat het aankoopbedrag in de vorm van een tegoed opnemen in uw Allekabels account. Stuur het te retourneren product terug en bestel, nadat u van ons een bericht van ontvangst heeft gekregen, op onze site een nieuw product naar keuze. Vraag een retourformulier aan.

    Stappenplan
    Stap 1: Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van het product bij onze klantenservice een retourformulier aan via het contactformulier rechtsboven op de site.
    Stap 2: Selecteer 'Retour aanvraag'en geef aan dat u een retourformulier wilt aanvragen.
    Stap 3: U ontvangt tijdens kantooruren dezelfde dag nog via e-mail een link naar het retourformulier.
    Stap 4: Geef in het retourformulier aan waarom u het product wilt retourneren en hoe u wilt dat wij uw retourzending afhandelen.
    Stap 5: Wilt u een ander product? U heeft het vervangende product het snelste in huis wanneer u in het retourformulier kiest voor de optie 'geld retour ontvangen' via onze site een nieuwe bestelling plaatst. U kunt er ook voor kiezen om in het retourformulier aan te geven dat u uw geld in de vorm van een tegoed op wilt laten nemen in uw Allekabels account. Vervolgens bestelt u zelf het nieuwe product en wordt uw bestelling verrekend met het tegoed uit uw account.
    Stap 6: Pak het product dat u wilt retourneren goed in, bijvoorbeeld in een stevige doos. Plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
    Stap 7: Print het ingevulde retourformulier en stop het in de doos bij het product dat u wilt retourneren. Heeft u geen printer? Schrijf de informatie uit het retourformulier dan over op papier. Vergeet niet duidelijk het retournummer te vermelden. Knip vervolgens de rechterbovenhoek van de pakbon uit en plak deze op de doos. Zorg hierbij dat de barcode duidelijk leesbaar blijft.
    Stap 8: Stuur het pakket naar het onderstaande adres, bijvoorbeeld via een PostNL servicepunt bij u in de buurt.

    Als u het stappenplan volgt, wordt u het snelst geholpen. Download hier het herroepingsformulier. U kunt ook een herroepingsformulier invullen en meesturen. Binnen 14 dagen na het ontvangen van uw product, moet u melding maken dat u iets retour wilt sturen. Vanaf het moment van melding, heeft u 14 dagen tijd om het product retour te sturen. Let op: Het invullen van dit formulier is niet noodzakelijk om gebruik te maken van uw herroepingsrecht.

    Allekabels BV
    Postbus 1077
    6460 BB Kerkrade
    Nederland

    Wanneer u een product retour wilt sturen, zijn de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden (punten 6, 7 en 8) van toepassing. Wij adviseren u daarom het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Hiermee kunt u een eventuele vermissing claimen bij uw vervoerder.

  • Volg uw pakket

Wilt u ons persoonlijk te woord staan?

 
 
Klantenservice & Informatie