Klantenservice

Meest gestelde vragen

  1. 1. Wanneer worden mijn producten geleverd?

    Wanneer worden mijn producten geleverd?
    Zijn de producten die u besteld heeft op voorraad? U heeft uw bestelling dan meestal de volgende dag al in huis.

    U kunt bij de producten op de site direct zien wat de levertijd is. Staan er bij het product dat u wilt bestellen 3 groene bolletjes? Dan is het product op voorraad. Bestelt u dit product op werkdagen voor 22.00 uur en betaalt u met iDeal, Paypal, Creditcard, Apple Pay of via betalen op rekening? Dan wordt uw bestelling dezelfde werkdag nog verzonden. In het weekeinde geldt dat bestellingen die geplaatst zijn op vrijdag (na 22.00 uur), op zaterdag (hele dag) en op zondag (tot 14.00) uur op zondag worden verstuurd.
    Levertijden gaan in vanaf het moment dat betaling binnen is.
    Op werkdagen voor 22.00 besteld vandaag verzonden.
    Op werkdagen voor 17.00 besteld maximaal 1 werkdag extra verzendtijd
    1 tot 2 werkdagen extra verzendtijd
    3 tot 4 werkdagen extra verzendtijd
    Voor Belgische adressen geldt 21:00 in plaats van 22:00.
    Wanneer een product niet op voorraad is kan het 1 tot 4 extra werkdagen duren voordat uw bestelling wordt verzonden. Ook als u kiest voor 'vooruitbetaling per bank' duurt het wat langer voordat u de bestelling in huis heeft. Bij vooruitbetaling per bank duurt het namelijk 1 tot 3 werkdagen voordat wij uw betaling ontvangen. Onderstaande tabel geldt enkel voor bestellingen waarvan alle producten op voorraad zijn:
    Bezorging met een van onze vervoerders

    Besteld op Tijdstip Bezorgd op
    Maandag vóór 22.00 Dinsdag
    Dinsdag vóór 22.00 Woensdag
    Woensdag vóór 22.00 Donderdag
    Donderdag vóór 22.00 Vrijdag
    Vrijdag vóór 22.00 Zaterdag
    Zaterdag   Dinsdag
    Zondag   Dinsdag
    Wij sturen u een e-mail wanneer uw bestelling verzonden is.

    Wij versturen onze pakketten via verschillende vervoerders. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 96,5% van de pakketten op tijd wordt bezorgd bij de consument.

  2. 2. Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?

    Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?
    Al onze producten hebben een wettelijke garantieperiode. De duur van deze garantieperiode is afhankelijk van het soort producten. Over het algemeen is de garantie 2 jaar en geven wij op ons Allteq assortiment zelfs 5 jaar garantie. Heeft u een product bij Allekabels.nl besteld en gaat dit binnen de garantieperiode stuk? Dan repareren of vervangen wij het product zo snel mogelijk.

    Om te voorkomen dat uw product stuk gaat, raden we u aan altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking op te volgen en de handleiding door te nemen voor gebruik. U heeft geen recht op garantie wanneer:
    De schade aan het product ontstaan is door opzet of nalatigheid.
    Er sprake is van verkeerd gebruik door bijvoorbeeld het niet volgen van de handleiding.
    De schade past bij het verwachtingspatroon bij normaal gebruik, bijvoorbeeld slijtage.
    Er sporen zijn van val-, stoot- of waterschade.
    De schade is ontstaan doordat u zelf heeft geprobeerd het apparaat te repareren.
    Meer weten over de garantieperiode van een product dat u bij ons besteld heeft? Kijk voor de wettelijke garantiebepalingen op de consumentenwijzer of neem direct contact op met onze klantenservice.

  3. 3. Wanneer kan ik een product retourneren?

    Wanneer kan ik een product retourneren?
    Vanaf de dag dat u een product ontvangt heeft u een bedenktermijn van 14 dagen. Wilt u het product retourneren? Lees dan onze voorwaarden. U heeft 14 dagen de tijd om te beslissen of het product aan uw eisen voldoet. Als u het product wilt terugsturen dient u binnen 14 dagen na ontvangst van het product een retourformulier aan te vragen. U heeft vervolgens 14 dagen om het product terug te sturen. Weet u nog niet zeker of u het product wilt houden? Laat het dan in de originele verpakking zitten. Bekijk het product gerust zoals u dat in een winkel zou doen, maar zorg ervoor dat het in originele staat blijft. In het geval van aangebroken, incomplete, beschadigde of gebruikte producten bestaat de kans dat wij het product namelijk niet retour nemen. Is de verpakking beschadigd? Dan kunnen wij ervoor kiezen het product slechts gedeeltelijk te vergoeden. Schrijf in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak er geen stickers of plakband op. Verpak uw retour te zenden producten goed beschermd in een stevige doos om beschadiging tijdens transport te voorkomen. U draagt zelf namelijk het risico voor de retourzending. Wilt u geen risico lopen dat uw product zoek raakt? Verzend het pakket dan aangetekend en bewaar uw verzendbewijs. Zo kunt u een eventuele vermissing van uw product claimen bij de bezorgservice.

    Sommige producten vallen onder de uitzonderingen:
    Software waarvan de verzegeling is verbroken;
    Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen;
    Producten anders gekocht dan direct bij Allekabels.nl;
    Producten die vallen onder de uitzonderingen genoemd in product 8 van de Algemene Voorwaarden.

    Verzegelde producten
    Cd's, dvd's en andere dragers met audio- of video-opnamen of software waarbij de inhoud gemakkelijk kan worden gekopieerd zonder dat dit kopiëren de staat van het origineel beïnvloed, zijn vaak verzegeld. Zodra u deze verzegeling verbreekt, verliest u het retourrecht. Het product wordt dan niet meer retour genomen.

    Twijfelt u of u een product retour mag sturen? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat we dit samen kunnen beoordelen. Wanneer u een product wilt retourneren dan wordt u soms verzocht om foto’s van het product te mailen. Wij vragen u dit omdat wij graag snel hulp willen bieden en in het geval van een zichtbaar defect al voor een oplossing kunnen zorgen.

    Praktijkvoorbeelden
    U bestelt een product en haalt het uit de verpakking om te bekijken of het aan uw wensen voldoet. Wanneer u de verpakking opent en/of beschadigt terwijl dat niet noodzakelijk is om te bepalen of het product voldoet aan uw verwachtingen, bestaat de kans dat u het product niet meer kan retourneren. Door de foto van het product te bekijken en de productinformatie die wij verstrekken goed te lezen, kunt u meestal bepalen of het product wel of niet geschikt is. Daarnaast kunt u tijdens kantooruren altijd vragen stellen aan onze technische dienst. U installeert of monteert het product maar na enkele dagen is de kwaliteit niet wat u ervan verwacht had. Omdat het product in gebruik genomen is, is het mogelijk dat er een waardevermindering wordt toegepast.

  4. 4. Kan ik ook zakelijk bestellen?

    Kan ik ook zakelijk bestellen?
    Gemakkelijk en snel bestellen, alle bestellingen in één overzicht en op een efficiënte manier communiceren via het ticketsysteem. Dat zijn de voordelen van het zakelijk account. Daarnaast zijn er nog vele andere zakelijke opties. Meer weten? Neem dan een kijkje op onze business pagina over alle zakelijke mogelijkheden.

    Meteen een zakelijk account aanvragen? Vraag het aan!

    Zakelijke klanten betalen uiteraard achteraf per factuur. Wij hanteren hiervoor doorgaans een betaaltermijn van 30 dagen en passen een externe kredietbeoordeling toe. De kosten hiervoor bedragen €2,95 als u alleen een factuur per e-mail wenst te ontvangen en €3,95 als u kiest voor zowel een fysieke factuur per post als een factuur per e-mail. De uitslag van de kredietbeoordeling bepaalt of de bestelling op rekening in behandeling wordt genomen. U wordt hierover altijd dezelfde dag geïnformeerd.

    Alle 'op rekening' bestellingen die vóór 17.00 uur worden aangeboden, worden dezelfde dag verwerkt. Kies bij het afrekenen voor de betaaloptie 'op rekening' en verstrek het Kvk nummer.

  5. 5. Kan ik mijn bestelling ook volgen?

    Kan ik mijn bestelling ook volgen?
    Zodra uw bestelling verzonden wordt, ontvangt u van ons een verzendbevestiging. Als wij uw bestelling per pakket verzenden, vermelden wij in dit bericht de Track & Trace code waarmee u de status van uw bestelling kunt volgen.

    U kunt uw bestelling al vanaf de eerste werkdag na de verzenddatum volgen op de website van de vervoerder. Op deze manier kunt u precies zien op welke dag uw pakket wordt bezorgd. Briefpost verzendingen kunt u niet volgen.

    Wij versturen onze pakketten via verschillende vervoerders. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 96,5% van de pakketten op tijd wordt bezorgd bij de consument.

  1. 6. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

    Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Heeft u een bestelling geplaatst, maar komt u er later achter dat u toch een ander product nodig heeft of iets aan uw bestelling toe wilt voegen? In de meeste gevallen is dat geen probleem.

    Uiteraard kunnen we uw bestelling alleen wijzigen wanneer deze nog niet verzonden is. Heeft uw bestelling de status pending for action? Dan kunnen we uw bestelling eenvoudig voor uw wijzigen. Neem direct telefonisch contact op met onze klantenservice of stuur (buiten kantooruren) een ticket via het contactformulier.

    Heeft uw bestelling inmiddels de status 'pending for shipping' bereikt? Dan is uw bestelling al verzonden en is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling te wijzigen. Uiteraard kunt u uw bestelling bij ons wel zonder problemen snel en eenvoudig ruilen of retourneren.

  2. 7. Kan ik zelf kiezen met welke vervoerder de bestelling verzonden wordt?

    Kan ik zelf kiezen met welke vervoerder de bestelling verzonden wordt?
    U kunt tijdens het afronden van het bestelproces kiezen voor een bezorgdienst. Wij versturen onze post en pakketten via verschillende vervoerders. Voor de kwaliteit van de verzending maakt het niets uit. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 96,5% van de zendingen op tijd wordt bezorgd bij de consument.

  3. 8. Zakelijk een offerte opvragen?

    Zakelijk een offerte opvragen?
    Vertel ons hoeveel stuks u van welk product nodig heeft (met gewenste leverdatum) en ontvang binnen 2 uur onze reactie. Vraag hier een offerte aan of stuur een e-mail naar sales@allekabels.nl.

    Zoekt u een product dat standaard niet in ons assortiment zit of bent u op zoek naar maatwerk of private label productie? Stuur dan een mail naar sales@allekabels.nl waarin u de vraag zo nauwkeurig mogelijk beschrijft. Dan neemt een van onze accountmanagers zo spoedig mogelijk contact met u op.

  4. 9. Kan ik voor een alternatief afleveradres kiezen?

    Kan ik voor een alternatief afleveradres kiezen?
    Wilt u iets voor iemand anders bestellen of uw bestelling op uw werk laten bezorgen? Dan kunt u in uw accountgegevens een afleveradres invullen dat afwijkt van het factuuradres.

    Staan al de producten die u wilt bestellen in uw winkelwagen? Klik dan op 'Naar stap 2 - Uw gegevens'. Bij uw adresgegevens geeft u zowel een afleveradres als een factuuradres op. Heeft u al eerder bij Allekabels.nl heeft besteld en wilt u dezelfde adresgegevens gebruiken? Vul dan u uw inloggegevens in en vink 'gebruik mijn account gegevens' aan. Het afleveradres en factuuradres dat u eerder gebruikt heeft worden dan automatisch ingevuld.

  5. 10. Ik wil het product omruilen kan dit?

    Ik wil het product omruilen kan dit?
    Wilt u een ander product? U heeft het vervangende product het snelste in huis wanneer u in het retourformulier kiest voor de optie 'geld retour ontvangen' via onze site een nieuwe bestelling plaatst. U kunt er ook voor kiezen om in het retourformulier aan te geven dat u uw geld in de vorm van een tegoed op wilt laten nemen in uw Allekabels account. Vervolgens bestelt u zelf het nieuwe product en wordt uw bestelling verrekend met het tegoed uit uw account.

Ik heb een andere vraag!